Vi har glädjande nyheter. Kyrkan är såld!

Vi blev överraskade av det stora intresset och att försäljningsprocessen gick fortare än beräknat. Det var många seriösa spekulanter som visade intresse för att köpa kyrkan. Vi tackar innerligt för visat intresse. Ända från början har det varit väldigt viktigt för oss, att köparen har samma målsättning att arbeta för byns bästa.

’Gör allt för att den stad jag har deporterat er till skall blomstra, och be till Herren för den. Ty dess välgång är er välgång. ’ (Jeremia 29:7 B2000 översättning)

Vi vill härmed meddela att vi valt att sälja till Kilafors Biografförening och Hanebo Framtid, med syftet att bibehålla och utveckla kyrkan som en mötesplats för bygden. Missionsförsamlingen kommer att bli kvar i kyrkan, som hyresgäst och fortsätter verksamheten ”som vanligt”

Alla parter har stort förtroende för varandra och vi ser fram emot en gemensam framtid i Missionskyrkan i Kilafors. Tillsammans för bygdens bästa!